2019. május 27., hétfő

ó mily csodás teazsúr

Tudom, tudom, ez nem egy filmes blog. de kit izgat, most leírom amit érzek az év filmjével kapcsolatban.

Spoileres leszek szal ha nem láttad az Endgame-et és úgy rühelled a spoilereket mint én akk tipli.


Amúgy erről jut eszembe, a film ugye asszem április 26.-án jött ki és gyerekeeek, a spoilerek elől elbújni egy rémálom és a totál unalom volt, főleg, hogy én elég későn május tizenötödikén néztem csak meg. Későn.... általában dvd megjelenéskor nézem az összes filmet, szóval nekem ez még túl korán is volt.
Szóval, elkerültem minden olyan oldalt és cikket, ahol száz százalék, hogy valami idióta szenya odaböfög egy spoilert. Ez ment is, na de olyan oldalakon elkerülni, ahova eleve gyakran felnézek, mint a twitter, meg társai, ahol a főoldalon, csak úgy bumm jöhet egy genya poszt. Szóval az nehezebb.
Próbáltam a twitterre csak felkukkantani, kicsit tekerni és elmenni, de nehéz volt. XD mert a twittert nagyon megszerettem, irtó sok a vicces poszt, és az ember nem akar lemaradni :"D
De jóval kevesebbet mentem fel. És így tök üres volt az életem. Unatkoztam.
Mondjuk ez rajzolásra ösztönzött. majd megmutatom.
Sikerült e elkerülnöm a spoilereket teljesen?
Hát nem.
Brühühüh
De szerencsére csak két spoilerbe ütköztem.
És most elmesélem a történetüket XD
Az egyik, tök kis dolog, hogy Thornak visszanő a haja. De nekem már ez is durva, mert ő a kedvencem, meg pont azt utáltam, legjobban, hogy levágták a Ragnarökben a hajzatát és na, nekem ezek az apróságok is fontosak egy filmben. Magam akarok rácsodálkozni, hogy hűha, visszanőtt a haja! Mert így ugye meg sem lepett.
De az is szót érdemel, hogy hogyan is láttam meg ezt a spoilert. Egy tipikus esete annak, amikor nem is akar spoilerezni az illető de mégis megteszi. :""D
Egy csaj akit követek, kiírta, hogy mióta levágták a haját Thornak ott volt vége az ő MCU érdeklődésének. És én áhh mondom ezzel egy kicsit együtt érzek XD És hülye vagyok, hát nem megnéztem, milyen kommentet kapott rá? (hátha vagyunk hárman is akik hosszú haj fanok és sírják vissza azt a hajat lol X"D)
De a nyomi kommenter nem azt írta "láttad már az endgamet?" ehemm kösz, ergo visszanő a haja, nem nagy agymunka rájönni.


De volt a másik spoiler is, amit olvastam.
Ez is Thor-os.
Mi más. :/
De a legviccesebb az egészben, hogy igazából nem is spoiler volt, hanem kamu spoiler. (ilyet miért?) Szóval a film megnézése után rájöttem, hogy csak a hajnövős az, ami tényleg megtörtént. ez nem.

Mert az írta valami nyomi a mozi face oldalára, ahova csak vetítéssel kapcsolatban mentem (rendesen aggódtam is, hogy nehogy spoilert lássak), hogy Thor meghal a végén.
 Ez mondjuk olyan dolog, amit úgy gondoltam nyolcvan százalék, hogy megtörténik, de akkor is, a spoiler az egy gonosz szemét dolog. És ugye ott volt az a húsz százalékom, ami reményt adott, mert azért mégsem akartam, hogy úgy írják ki, hogy meghal.
Jó, jó, kamu, de amikor megláttam nem tudtam. És ha pölö pont fordítva lett volna? Ha azt írta volna, hogy életben marad? (azt is utálnám, mint spoilert) És erre meghal. na akkor izé érted olvasó, ki idáig elverekedted magad. Érted? ÉRTED?
Ez sem jó meg az sem.
A spoiler rossz.
Mondjuk azért így mégis jobb. X"D
Él.
És hosszú a haja!
Köszönöm!


na, spoilerekről ennyit


S miért hívom az év filmjének? Holott jól tudjuk még vége sincs az évnek és Zöldalma sem szokott nagyon moziba járni be, hogy aztán itt döntögessen, hogy mi az év filmje és mi nem. Felháborító.

Mégis annak hívom, mégpedig azért, mert ez az első olyan filmek sokaságára épülő egy film, ami filmek sokaságára épül XD És ilyen ritkán van. Persze vannak trilógiák meg hasonló sorozatban készült filmek de ez egy újdonság, hogy kiépítenek egy univerzumot több mint húsz filmmel és lépdelnek a végső részhez ahol, elvileg a legbrutálisabb csata van. (hmm hát nem de mindegy XD)

Összességében nekem tetszett, és nagy kő esett le a szívemről a végén, mert a legtöbb MCU film nem tetszik és féltem, hogy ez is szar lesz. Szar nem lett, ez egyértelmű. Jó lett. Mondjuk lehetett volna rohadt jó is de mindegy, legalább jó lett. :)
Viszont volt pár agyfasz dolog, ami idegesített.

Az időutazás feltalálása. Omg neee XD az annyira gagyi volt. Vasember egy darab perc alatt feltalálja az időutazást. érted, Egy. Perc. Alatt. Szóval ez gáz, ezt nem tudom hová tenni XD.

Az időutazásnál maradva, sokkal pontosabban kidolgoztatták volna, mert kábé ott lehetett belekötni a filmbe legjobban. Látszik, hogy próbálták következetesen kitalálni, de a net embere rálelt a fekete foltokra. Annyi de annyi ember szedte darabokra a film időutazásos teóriáját, hogy a végén már belezavarodtam, pedig azt hittem értem. XD
 Elvileg az van, hogy multiverzumok vannak. Ha elmész a múltba az egy másik "univerzum", az egy másik Hulk és másik Amerika kapitány. mármint nem, de, de.
Szóval, amit a múltbéli énjüktől elvesznek és annak a következménye, hogy elvették az nem hat az ő jelenükre. Stimmt.
A plusz valóság létrehozása dolog kicsit zagyva, amit az a mester magyarázott Hulknak. Csak a kövek elhozása csinált új valóságot? eskü nem emlékszem :""D szerintem nem, mert ha egy valami megváltozik a múltban máris egy alternatív valóságnak kéne létrejönnie, egy új ágnak.
Ha viszont a követ viszed el, akkor még nagyobb a baj akkor is egy új valóság jön létre, de valamiért sokkal neccesebb a követ elvinni, mint seggberúgni önmagadat (álá amcsi kap)
 És miért is rossz ha lesz egy mellék ág? Valamiért nagyon rossz. nyem emlékszem hosszú volt a film. (Ami amúgy fel sem tűnt, eskü, olyan gyorsan elment a három óra, hogy sitty sutty.) Vááá Na mindegy engedjük el ezt az időutazás dolgot túl matek XD :""D

Ami még nem tetszett annyira az Fekete özvegy halála. Mármint az, hogy le akart ugrani a és feláldozni magát az tetszett, és az is, hogy volt egy kis haláltánca előtte sólyomszemmel. De nem lett elég durva. Kicsit semmilyen lett, pedig jó ötlet, hogy mindketten feláldoznák magukat, szerintem a legtöbb ember nem tenné. De ők ketten szerették a másikat és mindketten megtették volna. Ez szép.
Lehetett volna.
Amikor a fekete özvegy lóg azt monumentálisra, meg menőre kellett volna csinálni, de nem volt az: lóg szegényem, fogja a másik, mondja, hogy kapaszkodjon de az nem teszi és hagyja, hogy kicsússzon a keze. Ilyet már tuti láttam.

Na de mi az ami nagyon tetszett? Azt is megosztom veled olvasó, hátha uncsizol, akkor olvasgass. :D

A legelső jelenet Sólyomszemmel és a családjával.

Thor. :D XD imádtam, annyira jó volt. Istenkém nagyon jó. Tetszett, hogy ő másképp gyászolt, hogy teljesen lecsúszott. Ki így ki úgy éli ezt meg. Szerintem nagyon Thor-os volt az ő átalakulása, viselkedése.

Tetszett a világ, ahogy mutattak belőle egy kicsit a csettintés után, hogy érezni lehetett, ez most nem csak egy sima háború utáni, egy országos, vagy pár országot sújtó dolog, ez az egész bolygón megtörtént. Ez tetszett.
Random szomorú, síró emberek ez jó. Muhahaha
De bírtam volna még többet ebből a gyászból, meg, hogy mi lesz ha fele annyi embert kell csak ellátni, nincs szükség egy csomó dologra. Az utak kevésbé zsúfoltak, házak maradnak üresen. És nem egy, nem száz, hanem sok millió ház marad üresen. Sokkal kevesebbet kell előállítani mindenből, kajából, használati tárgyakból. Cégek, üzletek, vállalkozások gyárak ezrei válhatnak fölöslegessé, mert nincs rájuk szükség. Mert nincs ember akinek termelnek. Tök izgi.
El is kezdtem a The leftovers című sorit nézni, mert hasonlóról szól. (mondjuk másra számítottam, de érdekes oldalról közelíti meg a témát)

A Hangya is jó volt, meg a Professor Hulk. Jók voltak a poénok, és hogy néha átcsapott gyászba. Thor sírós rohamai. :"D
Visszautalgatás a többi filmre, meg visszatérni a helyszínekre az nagyon, olyan, mint amikor felfűzöl egy láncot és a végüket összekapcsolod. Egy rohadt hosszú láncot.

Ami ilyen wtf moment volt és jaj de jó, hogy nem láttam spoilerbe, az, hogy az lején megölik Thanost én meg így néztem, hogy wtf most mi? Hogy? Eh?
Utána az öt év múlva kiírás. Na az is ilyen uristen érzés, ezekre abszolút nem számítottam. Pilláztam, hogy most merre, lesz egy posztapok slice of life a karakterekkel? XD

Hú kicsit visszatérek arra, ami nem tetszett. XD Volt ugye a mi Thanosunk, aki megmurdelt az elején. De lett az új Thanos, a múltból és kicsit kifordult magából. Itt már nem akart felezgetni. Vitt volna mindent. Nagyon felidegesítették a Bosszúállók.
Lényeg a lényeg, hogy többet mutathattak volna abból, amikor látja a jövőt Nebula emlékeiben, hogy érezzük, nagyon kiakad. Mert így pont a logikus, elveihez ragaszkodó Thanost vesztettük el.
Én elhiszem, hogy amikor végignézte, hogy a kis nyomi emberkék a jövőbeli énjét megölik, a lányát átállítják az ő oldalukra, és még megoldást is találnak a csettintés visszacsinálására, akkor bepöccent. Csak mutathatták volna többet, ahogy kezd eluralkodni rajta az őrület, hogy elborul az agya. Mert simán foghatta volna magát utánuk megy a jelenbe de csak a saját kövéért,(vagy akár az összesért), és hagyja ezt a jelent fenébe. Ezzel a világgal valljuk be, neki nem lett volna dolga. A saját világában még gondoskodhatott is volna azokról akik az időutazással szaroznak. Őket hamar kiiktatja és ott tök sikeres lett volna a feles projekt.

 Ahogy Amerika kapitány történetét zárták le annyira nem jött be. Elment a múltba, ott le élte az életét és utána visszajött ebbe a fő idővonalra? És akkor abban a múltban amibe visszament éldegélni ott a másik kapitány kapitánykodik ő meg nézte az asszonnyal a tévében? Már ha élt még az asszony mikor az ottani kapitány elkezd kapitánykodni. Hmm ez kicsit fura is meg magas is de az tény, hogy az menő, hogy Am kap most először magára gondolt, nem az igazságosságra meg amerikára meg blabala

Vasember végjátéka  (XD) jobb lett, de mintha hasonló lenne az elv ahogy véget ért a története. Ő egy egoista önző figura, aki most másokra gondolt kivételesen. Ez szép volt, de nem értem, miért nem csettinthetett volna egy erősebb valaki, hiszen Hulk például túlélte azt a csettintést, amit csinált. (mondjuk lehet már a másodikat nem élte volna túl) Thor esetleg? Bár ő eléggé nem volt formában. nem tudom... Vasember volt épp rosszkor rossz helyen. rip Vasember.
Amúgy totál nem értettem, hogy kerültek át hozzá a kövek Thanosról egyik pillanatban még itt aztán hipp hopp ott. Magic. Biztos volt bűvészdoboza.

A csata nem tudom milyen hosszú volt de kábé tíz percnyinek tűnt. Összefolyt egy nagy masszává, azt se tudtam épp mi van. A mjölnír amerika kapitány cucc is egy pillanattal azután esett le, hogy megtörtént. XD Szép volt de nem éreztem nagynak (csak a Hangyát) Zsúfoltnak annál inkább. Még mindig a gyűrűk ura csatajelenetek a legjobbak.

Amerika kapitány seggének dicsérete kicsit kínos volt :"D (de azért röhögtem)

Fekete özvegynek is leengedhettek volna egy koszorút a vízen. (vagy engedtek? nem tom)

Gamora igazán visszamehetett volna a saját múltjába, vagy meghalt volna ő is vagy tököm tudja XD. Túl könnyen írták vissza, inkább jött volna egy új kari helyette a csapatba. De az ő halála így mintha meg nem történté vált volna, holott ugye multiverzum van, szóval igaziból a "mi" Gamoránk, az eredeti Gamora meghalt. :/ Meg ezzel pont az ő halálának élét vették el. Mondjuk múltbéli énje nem tűnt fel a legvégén, de tuti újra csatlakozik, a csapathoz.

Hát ja, köbö ennyi erről.
Még egy dolog.

Legjobb jelenet:
 A legelső jelenet.
Rhodey rákérdez, miért nem a baba thanost nyírják ki. Ott visítottam XD
Hangya összes, de a tacós az nagyon jó XD
Thor összes, az első kövér Thor jelenetnél gurultam.
 Amikor Thanost egységes erővel próbálják legyakni.
Thanos leszedi az erő követ és bemos Marvel kapinak.
Összejönnek a bosszúállók (és a többiek) egy kupacba és elindul a támadás.
Dr Strange ujjal mutogat és vasember csettint, ez a kettő így egymás után.
Thanos halála. A másodiké.

Legrosszabb: Az időutazás feltalálása.
Thanos megérkezik a jövőbe. Rohadt nagy robbanás egyenesen az arcukba = mindenki túléli  XD :/

Biztos van még, de a tudatom törölte. Így  is csoda, hogy ennyi mindenre emlékszem, mert ha én egyszer megnézek egy filmet az később olyan, mintha nem is néztem volna, fő dolgokat elfelejtek simán. Csak foszlányokra emlékszem és hogy jó volt vagy szar. Az se menti meg a dolgot ha kétszer nézem meg. XD

Szép képek: a megnyíló kapuk a csatánál, meg úgy maga a csata menőn nézett azért ki.

Csúnya képek: hmm nem emlékszem XD

so-so: a cgi néhol nagyon kidolgozott, (thanos arca, pórusai minden pattanása látszik kábé)
de messziről nem tűnt annyira menőnek.

A filmre én tízből hét vagy nyolc pontot adok, (hö, filmesztéta menőzés) az aktuális kedvemtől függ éppen melyiket. :D

Amikor hazajöttem, első dolgom volt, hogy végre spoileres meme-eket meg kritikákat néztem és olvastam. Behoztam a lemaradást. XD

The end


ui.: a kövi bejegyzésben már a rajzolásról fogok értekezni, ígérem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése